Mini semester i Gränna

I torsdags bar det iväg mot gränna camping och elmia i Jönköping. Vi hade toppen väder hela helgen och idag när vi är påväg hem är de skönt att de är mulet. Underlättar värmen i bilen lite då. På fredagen när vi var inne på elmia (lastbils mässa) slog vi rekord i sommar värmen. Hela 32 grader i skuggan och knappt nå vind ! Jag trodde jag skulle storkna. Samtidigt som de va härligt med sol var de väldigt varmt alldeles för lite vätska och alldeles för mycket promenerande för den värmen. En solstol vid vattnet med en kall flaska rose hade varit susen. Men va roligt med lastbilar också. Senare på kvällen var vi ut och åt vid gränna hamnen. Det var trubadur kväll och mycket folk. Väldigt trevligt. När vi gick tillbaka till husvagnen hade det börja blåsa och de va nästan så man trodde husvagnen skulle blåsa bort! På lördagen bar de iväg till elmia igen men denna dag vare svalare ute en toppen dag ! Träffa min älskling Mary åxå som offrat sig att gå på lastbils mässa bara för att få träffa lilla mig ;) de gäller att ta vara på dom få tillfällena vi lyckas träffas :)

Vi har även gått på grännas centrum kollat på polkagrisar och fikat. Varit över till visningsö och kolla på gamla fängelse ruiner mm. Har helt enkelt haft en toppen helg som avslut på denna sommar. På torsdag börjar nya jobbet och vardagen är tillbaka :) ska bli spännande och skönt!

Tjingeling 🌟




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Den 27/4-15 gjorde jag en Gastic Bypass operation och påbörjade mitt livs största resa. En kamp mot ett hälsosammare och lättare liv. Här på bloggen kommer ni kunna följa min viktresa, vardag och även en husrenovering som jag och min sambo började med sommaren 2016.

RSS 2.0