Hus, renovering och flytt

Åh herregud nu äre inte långt kvar. Endast en månad och allt börjar med en rivstart. Försöker göra så mycket som möjligt redan nu. Då vi har turen att köpa J's mormors hus så har hon sagt att vi har fria händer redan nu bara hon har säng toa å kök kvar ;) så idag har vi varit där och börja kräva inför fiberdragning och installation. Sen va vi hem och jag börja packa ner pyssel rum och förråd för att köra dit de imorgon. J greja de sista mer köks beställningen så i morgon har vi boka tele möte med dom för att förhoppningsvis slutföra hela beställningen så vi får det i tid. 

Igår var vi inne i stan hela dagen och åkte runt å bestämde golv, kakel, färg och tapet. Svårare än man tror. Jag och J va värkligen inte enade med tapeter men efter lite kompromisser så är jag säker på att de kommer bli kanon 😃 

Juste försökte även gräva upp några buskar som planterades för 30 år sedan. Kan säga så här att spaden gav upp tillslut men ska försöka mig på dom igen i morgon 😉 

Sen hoppar vi tebax en vecka så vill jag bara berätta att jag är så sjukt nöjd av helgen nere hos min vän ! De kändes som världens längsta och välbehövliga helg och jag längtar tills vi åker dit igen.

Inte nog med allt detta med huset jag kommer också jobba på ett annat jobb under sommaren som jah inte arbetat med förut så de känns både spännande och lite ångest fyllt faktiskt. Men jag tror de kommer bli toppen. Lite stressigt första  månaden kanske då vi har allt med köks renoveringen och flyttningen. Ska ju va ute ur lägenheten sista juni så vi hoppas på att allt flytit på med kök o allt 😉 jaja allt löser sig kommer nog bli kanon både jobb och hus. 

Sen till vikt resan åxå då. Var ju ett år sedan op den 27/4 och jag känner mig så jävla stolt över min resa. Är så glad att jag tog detta steg och verklige  tagit de på alvar så jag lyckats med dessa resultat och detta underbara måendet !  
Nu väntar jag bara på års kontrollen hos kirurgen så man får en bedömning även där ifrån. Hoppas dom är lika nöjd som mig. Skulle värkligen vilja ta prover för att se att jag få i mig alla vitaminer och miniraler jag behöver. 

Nu ska jag återgå till tv:en 😃

Tjingeling ⭐ 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Den 27/4-15 gjorde jag en Gastic Bypass operation och påbörjade mitt livs största resa. En kamp mot ett hälsosammare och lättare liv. Här på bloggen kommer ni kunna följa min viktresa, vardag och även en husrenovering som jag och min sambo började med sommaren 2016.

RSS 2.0