Hej mitt vackra vinterland !

Nu har marken ett fint vitt täcke och livet känns genast mycket ljusare, har alltid haft de jobbigare på hösten och blir allmänt lite deppigare. Just i år såg ju allt ganska ljust ut med hus och jobb mm kändes som att pusselbitarna föll på plats men ack vad skenet bidrar. De bästa jobbet jag någonsin haft tog hastigt slut i månadsskiftet då jag blivit förlängd månadsvis och nu hade dom tyvärr ej råd att ha mig kvar då det inte riktigt gått som dom räknat med. Jätte tråkigt men förstår dom åxå.

Så nu sitter jag här utan jobb och trygghet igen... det är bara att gå tillbaka till tim anställning och hoppa runt som vikarie där jag behövs. Förhoppningsvis kommer en bättre lösning på jobb fronten snart igen.

Som sagt detta blir nog inte ett så positivt inlägg då jag behöver skriva av mig och få va lite extra less just idag ;)

Jag blir sjukt deppad av att gå hemma och inte ha någon rutin eller trygghet i varken vardag eller ekonomi. Alldeles för mycket tid att tänka och definitivt för lite umgänge med människor. Jag älskar att träffa människor, prata skratta och umgås.

Jag tränar mer för att göra av med min energi och jag försöker träffa mer människor varje dag istället för att vara själv. Men de är svårt, nu hoppas jag bara på att snart blir de klart med kommunen och alla papper så kan man få igång tim arbetet snart :) då blir de bättre !

De positiva är väl att min rastlöshet leder till mer gjort både hemma och på gymmet hahah :D

Idag har tex slipat väggen och inväntar Karln så jag får hjälp med tapetsering. Sen har jag skottat 2 gånger idag redan. De är mysigt med snön och jag har faktiskt redan fått en massa jul känslor och skulle faktiskt redan nu sätta upp all jul pynt. Men de får vänta nån v till. Men tror min jul känsla är för att vi firar första julen i huset och min familj kommer upp på juldagen och förhoppningsvis även J's familj. Då vi nu har stort och fint kan vi samlas alla här. Kommer bli hur mys som helst :)

Nu ska jag börja med middagen och hänga tvätten !

Tjingeling 🌟




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Den 27/4-15 gjorde jag en Gastic Bypass operation och påbörjade mitt livs största resa. En kamp mot ett hälsosammare och lättare liv. Här på bloggen kommer ni kunna följa min viktresa, vardag och även en husrenovering som jag och min sambo började med sommaren 2016.

RSS 2.0